dinsdag 21 januari 2014

Week 15 /Verena's birthday

6-12 jan

Maandag om negen uur ben ik bij de tandarts binnengestapt en na wat papierwerk mocht ik al op consultatie bij de tandarts. Hij toonde me een aantal foto’s van mijn afgebroken tand. Hij zei dat ik van geluk mocht spreken dat het niet dieper afgebroken was. Na wat overleg besloten we dat hij mijn oude vulling zou verwijderen en dan de hele tand herstellen met een nieuwe vulling. Deze koste gelukkig niet superveel. En op vijftig minuten stond ik terug thuis, en kon ik direct beginnen met de housekeeping :D

Het oude regime werd hernomen vanaf deze week, wat betekent dat we uitsluitend in de week de housekeeping voor onze rekening moesten nemen. En na een maand geen vrije dag te hebben gehad lonkte het weekend dan ook.

We hadden afgesproken met de man van de kebabzaak dat we er om 15u zouden zijn. Toen we echter de zaak binnenwandelden, stond hij perplex dat het al drie uur was en verzocht ons om over een uurtje terug te keren. Hij zei dat hij wat achterliep op de planning, maar toen we om 16 u aan het werk gingen, staakte hij al zijn bezigheden.

We maakten de toonbank proper en gaven de frituur- en andere apparaten een schrobbeurt. Daarna was de vloer aan de beurt. Om 21u waren we eindelijk klaar. De baas van de kebabzaak verzocht ons dan om ‘s anderendaags terug langs te komen om 15u.

Dinsdag bleek dat de kebabzaak de dag nadien open zou gaan en dat hij ons uitsluitend had laten komen om ons geld op te halen. Wat ons goed uitkwam aangezien we niet al te veel zin hadden om opnieuw uren te schrobben en er een staff meeting was. Hij betaalde ons echter slechts de helft van wat ons beloofd was geweest. Hij vroeg ons om vanaf donderdag iedere ochtend twee uur te komen poetsen, van 7 tot 9 (voor onze housekeeping dus). We accepteerden deze jobaanbieding en gingen wat rusten. We hebben dankbaar genoten van de rust en onszelf dan getrakteerd op pizza en lookbrood. Toen we met ons eten toekwamen in het hostel, bleek er dus een staffmeeting aan de gang. We wisten dat er een meeting ging zijn, alleen stond het tijdstip niet echt vast en was het ons ook niet echt meegedeeld. It was a compleet waste of time anyway! De manager is echt niet professioneel, ze onderbrak Gavin (floormanager) constant en ridiculiseert graag alles. Al kreeg ik wel de opmerking dat ik moest stoppen met flirten met Sam en moest opletten. Nuja Sam had mijn benen aan elkaar gebonden en ik stond op het punt omver te vallen… :D

Woensdagavond hebben we mijn verjaardag gevierd aangezien iedereen uit ging gaan omdat er een korting was in één van de bars, niet zover van ons hostel. We zijn na een flesje wijn als aperitief, gaan eten bij Vapiano (Italiaanse keten waar Ivar dus werkt). Ik at een heerlijke pizza (ja twee dagen na elkaar pizza :D) en Marieke verorberde een zalige pasta.



















Na een tweede aperitiefronde in het hostel (drietal stella’kes) en een aantal speelse vechtmomenten (waar ik twee blauwe plekken aan over heb gehouden) zijn we dan naar de bar afgezakt. We hadden een bijzonder grote voorraad aan gratis drankbonnetjes. Iedere week komen er ‘shotmeisjes’ naar het hostel en delen kaartjes uit waarvoor je een gratis shotje krijgt. Eerder op de avond waren ze dus weer van de partij en na hen te hebben overtuigd dat ik jarig was hebben ze ons een pak kaartjes gegeven :D.

In de bar hebben we dan ook de hele avond gratis gedronken, wat resulteerde in een vrij geïntoxiceerde toestand! In het naar huiskeren werd mij aangeboden om op de rug van één van onze hostelgasten te springen en zo naar huis te worden gedragen. Dankbaar nam ik dat voorstel aan en zo ben ik dan in de zetel in de voorhal van het hostel beland. Enja ook ik werd het slachtoffer van tekengrage mensen (o.a. Marieke!!!!!). We kunnen besluiten dat mijn verjaardag goed gevierd is geweest :D

De eerlijkheid gebiedt mij, Marieke, een kleine aanvulling te maken aan dit verslagje: Verena werd een "ritje" naar huis aangeboden omdat het nogal een strijd was om haar in één stuk thuis te krijgen. Na het verlaten van '29th Apartment' volgde heel veel gegiechel, geknuffel en een valpartij vooraleer haar reddende engel opdook. De dag nadien heb ik haar met veel plezier uitgelegd waar ze al die blauwe plekken vandaan haalde!

De volgende ochtend stonden we op om 6.30 u zodat we om 7 u in de kebabzaak zouden kunnen werken. De alcohol spoelde nog door mijn aderen, maar ik was om 7 u ter plekke en niet echt klaar om te beginnen werken ;). Nuja de kerel van de kebabzaak kwam niet opdagen en na 20 minuten te hebben gewacht zijn we terug naar het hostel gegaan en terug in ons bed gedoken! Tijdens de housekeeping ben ik langzaam maar zeker ontnuchterd en ontkaterd :D

We kregen ook te horen dat er een reorganisatie van de staffrooms had plaatsgevonden en dat we moesten verhuizen van kamer. We hebben dus ons boeltje gepakt en zijn ingetrokken in de kamer waar onze voormalige kamergenoten (Phil en Flo), Ivar en Katherine (onze twee housekeeping buddy’s) ook wonen. Het is een fijne kamer met bijzonder veel luxe: een eigen toilet met lavabo’tje, tv en een koelkast! We hebben nog naar Skyfall gekeken en dan in ons nieuwe slaapplek heerlijk geslapen.

Vrijdag hebben we na het werk genoten van de zon. In de zon rondhangen bleek bijzonder vermoeiend en we hadden dan ook niet veel zin in koken. Na wat rondneuswerk in onze voedselvoorraad werd het een slaatje met ananas en toast met kaas.

Vandaag heb ik heerlijk uitgeslapen en we hebben bijzonder weinig gedaan. Marieke heeft nog extra shift aangenomen (7 u receptionbitch). Dus heb ik de tijd genomen om onze blog wat te updaten. Ik heb net een smsje gekregen dat Marieke nood heeft aan illegale drank (we mogen geen drank van buiten het hostel binnenbrengen omdat ze een dranklicentie hebben). Dus ga ik het hierbij laten :D Op naar het volgende feestje dus ;)


Zondag= relax max!

Verena


Geen opmerkingen:

Een reactie posten